Unijní ticho po britské pěšině
Proč byl vztah Velké Británie a Bruselu ignorovaným tématem volební kampaně
Volební kampaň před britskými parlamentními volbami dospěla do svého finále. Po čtrnácti letech vlády Konzervativní strany jsou jasným favoritem na vítězství opoziční labouristé. Od samého počátku však na kampani zaráží jedna skutečnost, a sice do očí bijící absence tématu vztahu země s Evropskou unií. Při posledních parlamentních volbách v roce 2019 přitom toto téma volební kampani dominovalo. Koneckonců dodnes se jim přezdívá „brexitové volby“.
Hlavní volební slogan konzervativců pod vedením tehdejšího premiéra Borise Johnsona „Get Brexit done“ tehdy sliboval „dokončit Brexit“ a straně vynesl drtivé vítězství. O pět let později by situace nemohla být odlišnější. Po EU jako by se slehla zem. V kampani je systematicky upozaďována, ať jde o volební programy politických stran, veřejná vystoupení kandidátů, předvolební debaty či mediální zpravodajství. Ostrovní království přitom vztah s Bruselem rozhodně vyřešený nemá, právě naopak. I když už není členem EU, práce je na něm více než kdy jindy. Co se za La Manchem děje?
Ignorované téma
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu