0:00
0:00
Denní menu29. 10. 20162 minuty

Ukázali mi, že stačí rozbitý kazeťák, vzpomíná Holly Herndon na slavnou školu

Autor: facebook.com/hollyherndonmusic

Mezi zdejší absolventy a pedagogy patřili a patří kupříkladu Robert Ashley, Steve Reich, Terry Riley, Pauline Oliveros nebo Laurie Anderson. Padesátému výročí malé liberální instituce, která ovšem měla mimořádný vliv na podobu americké hudby 20. století, se věnuje Sam Lefebvre na serveru KQED. Řeč je o Center for Contemporary Music při Mills College v kalifornském Oaklandu, které si stále zachovává kontrakulturního ducha šedesátých let a sází na interdisciplinární přístup, stejně jako na praktické zacházení s novými technologiemi.

To jsou ostatně důvody, proč tu studovala i jedna z nedávných velkých hvězd experimentální scény, skladatelka Holly Herndon. „Zdejší konceptuální přístup na mne měl obrovský vliv,“ vyznává se v rozhovoru. „Více než komplikovanost či dokonalost hudební myšlenky se tu akcentuje myšlenka konceptu, což je přístup vlastní uměleckým školám, ale ne hudebním konzervatořím,“ říká a vzpomíná pak na semináře, kdy je zástupce ředitele CCM Chris Brown nechal tvořit hudbu v omezených podmínkách.

↓ INZERCE

"Měla jsem k dispozici jen rozbitý kazeťák s kontaktním mikrofonem, který vytvářel nepříjemnou zpětnou vazbu, kdykoli jsem se přiblížila k reproduktoru,“ vybavuje si Herndon. „Bylo to skvělé cvičení v tom, jak se dá vytvořit zajímavý hudební kus nebo narativní oblouk s omezenou paletou prostředků. Pomohlo nám to překonat autorské bloky i úzkosti. A také se oprostit od toho, že potřebujeme perfektní vybavení, což je něco, co elektronické muzikanty často paralyzuje.“


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].