0:00
0:00
Denní menu2. 5. 20182 minuty

Sázkařské společnosti cílí reklamu na chudší hráče a gamblery

Sázení online; ilustrační foto
Autor: REUTERS

Lidé, kteří rádi sázejí na sport, nebo jen mají rádi hazard, ti, kteří se sázením zápasí, ti, kteří sázení už raději nechali nebo toho právě zkoušejí nechat, ale jde jim to těžko; ti všichni mají něco společného. Dostávají často dobře mířené a zdánlivě dobře míněné nabídky od sázkařských společností. Pokud se ptají proč, odpověď je jednoduchá. Když se registrovali v některé z online služeb, dali svá osobní data podpisem pod licenčními podmínkami k opravdu velmi volnému užití - a zbytek už dokonají počítačové algoritmy známé jako umělá inteligence.

Tak popisují insideři z hazardního byznysu a zprávu o tom přináší britský deník Guardian. S pomocí dat, která samy nasbírají samy, a s pomocí dat dokoupených od třetích stran vytváří sázkařské společnosti podrobný profil svého zákazníka - včetně koníčků, osobních informací, výdělků a historii půjček. Umělá inteligence se pak pokouší předpovědět, kdy, kde a jaké reklamě konkrétního člověka vystavit. O přesnosti takové technologie mnoho nevíme, ovšem zisky sázkařských společností rostou. Jak přiznávají lidí zevnitř, obzvláštní péče se z jejich strany dostává lidem s nižšími příjmy a těm, kterým se podařilo s hazardem přestat.

↓ INZERCE

Jak tomu už v podobných případech bývá, platí i zde věta “technologie předbíhá legislativu”. Jistou změnu může přinést evropská směrnice GDPR, která firmám přikazuje lépe informovat své zákazníky o tom, jak budou jejich data skladovat a co s nimi mají v plánu provádět. Ani sebelepší směrnice ale není pochopitelně imunní vůči často obvyklému postupu “nečíst a odkliknout”.


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].