Mem, který se stal skutečností. Text o tom, jak se Drake – letošní nejstreamovanější hudebník na Spotify – utkal s internetem a zvítězil, napsala Alice Vincent pro The Telegraph.
Vincent si všímá toho, že letošní rok byl vskutku výjimečný pro velký pop a úspěšné desky vydaly těžkotonážní hvězdy jako Beyoncé, Kanye West nebo Rihanna - a Taylor Swift, přestože nemá novou hudbu, zvládla být nejlépe vydělávajícím muzikantem. Přesto všechno se na Spotify, toho času nejpopulárnější streamovací službě, nejlépe vedlo rapperovi, na jehož technice se kritika úplně nemůže shodnout, jehož pěvecké schopnosti jsou zanedbatelné a nemá mnoho skladeb, které by šlo považovat za megahity.
Přesto Drake vede, má nejstreamovanější album Views a jeho singl One Dance je s téměř miliardou přehrání na Spotify nejposlouchanější skladbou roku; nehledě na to, že Drake hostuje i ve čtvrté nejposlouchanější skladbě Work po boku Rihanny.
Působí to nepravděpodobně, ale Vincent přichází s přesvědčivým vysvětlením, čím tento umělec fascinuje své publikum. „Drake má srdce na dlani, ale také si ze sebe umí udělat legraci. To je ve světě dnešního popu velmi řídký jev. Dejte si dohromady jeho fotky na Instagramu, dobře vybrané záběry z klipů a obaly desek, které přímo vybízejí k zásahům Photoshopem. Je to rapper, který nabízí obrovský materiál pro memy.“
Právě to, že se jeho tvorba a image dokonale hodí k participační kultuře internetu, je něco, co Drake pochopil velmi záhy - a dnes s tímto svým potenciálem velmi cíleně pracuje. Vrcholem této strategie představuje samozřejmě neohrabaně vtipný tanec z klipu Hotline Bling, který odstartoval přímo smršť giffů a parodií.
https://www.youtube.com/watch?v=eyGm-dpJWn0
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].