0:00
0:00
Denní menu22. 12. 20163 minuty

IKEA nechápe, proč mladí lidé tajně přespávají v jejích obchodech

Ikea v Číně
Autor: Milan Jaroš

Lehněte si do naší postele. Vyzkoušejte si, jaké to je, ležet na její měkké matraci. Můžete se i přikrýt peřinou, nabízí často nakupujícím personál švédského nábytkářského gigantu IKEA. Ale nezůstávejte v ní přes noc, když obchoďák zavřeme, dodává teď firma.

Nemůžeme vám zaručit bezpečnost, řekla ve středu mluvčí švédské firmy Johanna Iritz. A varovala, že věc bude mít právní dohru a bude považována za neoprávněné vniknutí. Naráží na sérii incidentů, které odstartoval žert uprostřed léta, kdy belgická dvojice „z hecu“ strávila noc v jednom z nákupních center.

↓ INZERCE

Florian Van Hecke a Bram Geirnaert se schovali do skříní, po zavírací době z nich vylezli a opuštěná nákupní plocha se stala jejich hřištěm. Když je to přestalo bavit, šli domů. Nikdo je při tom nechytil, ale vše natočili na video, které pověsili na internet. Krátký film pojmenovali Dva idioti v noci v IKEA. Jejich žertovný kousek, slovy youtuberů prank, viděly skoro dva miliony lidí.

Jejich akci pak začali napodobovat další. Od té doby podle společnosti strávilo noc v prostorách nákupních center asi deset dalších lidí na různých místech světa: v USA, Kanadě, Británii, Belgii, Nizozemí, Švédsku, Japonsku, Austrálii a Polsku. Skryli se mezi nábytkem a po zavírací době tu řádili.

Naposledy se o něco podobného pokoušely minulý víkend dvě čtrnáctileté puberťačky ve švédském Jönköpingu. Podle místních médií ale firma nenahlásila incident policii kvůli nízkému věku dvou dívek. „Promluvili jsme si o tom s jejich rodiči, abychom situaci vyřešili. Doufáme, že tenhle trend zpomalí. Nechápeme, co je na tom vtipného,“ řekl mluvčí deníku Aftonbladet. Její firma přitom právě nedávno lákala klienty v Austrálii, aby přišli strávit noc v obchodech s příslibem vpravdě nevšedního zážitku. Jednalo se o reklamní akci ve spolupráci s firmou AirBnb, která zprostředkovává krátkodobé pronájmy domů a bytů.

Je důvodem „přespávaček" vzrušení ze zakázaného ovoce? Mluvčí každopádně považuje tuhle zábavu „za přeceňovanou“. A těžko říci, jaký směr trend nabere dál. Špičkoví youtubeři se neradi opakují a podobná akce už teď nebude originální. Je ale možné, že nocování v postelích IKEA naopak přeroste v něco víc. Japonská společnost s oblečením Uniqlo loni musela řešit skandál, když jeden čínský pár tajně souložil ve zkušební kabince jednoho z pekingských obchodů a vše si natáčel na mobil. Jak by k tomu přistoupila firma ze země, které je připisována sexuální revoluce?


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].