Módní policie hlásí a informuje: skončil. Metrosexuál is dead. Píší to aspoň kolegyně módní policistky ze světového tisku, které poctivě pátraly na módních přehlídkách na týdnech módy. Udepiloval se k smrti, krémy proti vráskám ho definitivně vyhladily. Nový hrdina je voják, lovec, motorkář, venkovský vikomt, jednoduše divoch. Mužům se vrátila síla a mužnost, píší módní policistky, a zdá se, že si od toho leccos slibují.
Hojně se diskutuje například pánská kolekce Dior Homme na týdnu módy v Paříži. Byla celá v barvě, kterou návrhář Kris van Assche nazývá důstojnická zeleň, a skládá se z oděvů vhodných do zákopů první, druhé i atomové války, pro kterou jsou modelové vybaveni příhodnou pogumovanou khaki pláštěnkou. Také další módní domy přinesly kalhoty se šlemi, bundy s kapsami, tvídová saka, pevnou obuv, prostě rekvizity pro chlapa, co se nebojí kousnutí od polární lišky ani od angorského svetru. Metrosexuál by se v takovém uškrábal ještě na catwalku.
Za tuzemskou módní policii hodnotíme tento trend s opatrným optimismem. A tajně sníme, že by se Česko konečně mohlo stát módním tahounem. V zemi bratří Nedvědů totiž metrosexuál nikdy skutečně nezdomácněl. Většina populace vychází z domu v přestrojení za horolezce a čištění bot a nehtů se prozatím plně nevžilo. Proto lze očekávat, že nový trend se tu ujme rychle a plynule. V podstatě postačí stávající oděvy doplnit nějakou odloženou trampskou rekvizitou (ohon, torna, totem) anebo nějakou položkou z nabídky pracovních oděvů. Výsledkem by pak mohl být originální módní typ, jemuž by postačila jednoduchá úprava vlasů sekyrkou a byl by připraven oslnit módní policistky prakticky odkudkoli.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].