Médea a zemětřesení
Nejvýznamnější mediální agenturu na českém trhu ovládl čínský kapitál
Je to jedna z důležitých zpráv, které zastínila aktuální krize kolem koronaviru. V největší tuzemské mediální agentuře Médea, která zprostředkovává reklamu v médiích pro zhruba šest stovek klientů, se proměnila vlastnická struktura. Dosavadní menšinový vlastník, dceřiná společnost čínského státního koncernu CITIC Rainbow Wisdom Investment, využil opce a nahradil na pozici majoritního hráče (s podílem ve výši 57 procent) mediálního podnikatele a moderátora Jaromíra Soukupa.
Soukup minulé pondělí v rozhovoru pro magazín Forbes prohlásil, že dlouho zvažoval, jestli na žádost čínských partnerů kývne (o transakci se mluví od loňska). Ale vzápětí dodal, že je to stále on, kdo má v Médee hlavní slovo. „Předsedou představenstva firmy zůstávám a řízení Médey je i nadále moje kompetence,“ řekl Forbesu Soukup. „Smlouva je navíc postavená tak, že obě strany mají velmi jasně definované své role, a neumožňuje ani jednomu bez souhlasu toho druhého v podstatě nic.“ Soukupovo ujišťování, že bude v agentuře stále hrát hlavní housle, nicméně poněkud problematizují okolnosti transakce: došlo k ní zejména proto, že Médea se stejně jako ostatní Soukupovy firmy zhruba rok potýká s vážnými ekonomickými těžkostmi a Číňané mají firmy zachránit před krachem.
Ačkoli je Médea v problémech a rychle ji dohání konkurence, drží si pořád postavení nejvýznamnější mediální agentury na českém trhu. Alespoň podle loňské analýzy agentury Recma, podle níž Soukupově společnosti připadá bezmála 14 procent…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu