Nebýt toho, že si jeho syn začal sedat v autě dopředu, tahle kniha by nejspíš nevznikla. Jakmile se totiž Seabrook junior ocitl při cestách do školy na sedadle spolujezdce, získal vládu nad rádiem a otcovy Pink Floyd vystřídala aktuální hitparádová diskotéka. „Tumpa tuka bumba bum Piš piš piš Tumba bumba bumba pá pá pá,“ ohromily v zimě 2009 zapřisáhlého rockového fanouška dunivé basy i syntetický zvuk a vše dorazil text, který příliš neskrýval, že se zpívá o orálním sexu.
Šlo o jedničku amerického žebříčku, Right Round zpěváka Flo Ridy s hostující Keshou, o níž je řeč na jiném místě Respektu. Zasloužilý redaktor časopisu The New Yorker John Seabrook nejprve protočil oči a chtěl se o písni vyjádřit stejně opovržlivě, jako jeho rodiče mluvili o Sex Pistols, ale pak se udržel. Došlo mu, že může využít své profese k tomu, aby nad písněmi upevnil vztah se synem. A také k tomu, aby vystopoval, pochopil a popsal ten specifický úderný zvuk plný krátkých chytlavých nápěvů, který vládne popu poslední dvě desetiletí a jehož se posluchači stále nemohou nabažit. Důkazem budiž třeba současná hitovka Despacito.
Výsledkem pátraní je strhující kniha Stroj na hity, která nyní vyšla v češtině a zavádí nás do zákulisí současné produkce, již stvořil unikátní rukopis švédských autorů a producentů. Nad nepřetržitým řetězcem hitů, který odstartoval úspěch Ace of Base, Backstreet Boys, Britney Spears, Miley Cyrus či Katy Perry, pak kniha vypráví příběh tvrdých proměn showbyznysu i…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu