V hlavě jenom práce
Film o tom, jak fungují emoce, vrací studio Pixar zpět na piedestal
Každý rok jeden geniální nebo alespoň originální animovaný film pro celou rodinu, a nezlobili bychom se, kdyby technicky převratný. Asi tak znějí interní požadavky v animátorském studiu Pixar, které dalo světu hity jako Toy Story,Hledá se Nemo,Ratatouille či VALL-I. Každý z jeho filmů získává několik nominací na Oscara, stovky nadšených recenzí a vytvoří se okolo něj byznys, který přesáhne hranici jedné i dvou miliard dolarů. Tuto záruku dnes nemá ani Steven Spielberg, ani tradiční produkce studia Disney. Pixar se zkrátka vymyká všem kategoriím a ční kvalitou nad všemi konkurenty. Ti se stále soustředí spíš na písničková pásma s legračními zvířátky, groteskové skeče a přihodí pár parodických odkazů pro dospělé. Pixarům šlo vždy o humanistické příběhy odehrávající se v soběstačných, neodvozených a barvitých světech, které se snaží přes všechnu nadsázku působit věrohodně.
Tento obraz však začal mít nedávno trhliny. Auta 2,Rebelka a Univerzita pro příšerky měly vysoké náklady, ale o něco menší tržby, než bývá u Pixaru obvyklé, reakce byly dosti smíšené. Studio poprvé poznalo, jaké to je nebýt premianty. Nový snímek V hlavě (Inside Out), který nyní brázdí kina, představuje z hlediska ohlasu i finančních výnosů návrat na piedestal. Opět se objevují formulace, že Pixar překonal sám sebe a přišel s něčím mnohem hlubším a dospělejším, než bývá u trojrozměrných animovaných filmů obvyklé.
Přijmout…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu