Nepodařenost posledního snímku Tima Burtona je tak kolosální, že ji nelze pouze odbýt přáním „příště to možná bude lepší“. Nepostačí ani povzdechnutí „jednou to asi muselo přijít“ nebo konstatování, že „mistr vykrádá sám sebe natolik, že to působí jako parodie, akorát to není vtipné“.
Třináctá vzájemná spolupráce s hudebním skladatelem Dannym Elfmanem, osmá s hercem Johnnym Deppem a sedmá s (nyní již i manželkou) Helenou Bonham Carterovou zákonitě musela přinést jistou míru opakování se. Gotický mix hororu a komedie se zálibou v estetické pokleslosti však dosud vždy účinkoval jako značka, která nikdy nespadne pod určitou laťku. To je teď pryč a nynější Burtonův strach není hororové povahy; jde spíše o hrůzu z neúspěchu, která se nakonec obrací proti jeho tvořivosti.
↓ INZERCE
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc