Tenhle pudink je o ničem, komentoval kdysi svůj zákusek Winston Churchill. Totéž je možné prohlásit o předvolební kampani Baracka Obamy. Kampaň začala dobře v lednu Zprávou o stavu Unie, od té doby ale meandruje. Teď se konečně zdá, že našla téma – jenže je to špatné téma.
Prezident a jeho poradci se zaměřili na zdanění bohatých a boj s nerovností. Obamovým heslem se stalo tzv. Buffettovo pravidlo, daň pro milionáře. Je to rozumný návrh, nezasluhuje si ale pozornost, kterou mu Obama věnuje. Daň zvýší státní příjmy o triviální částku 47 miliard dolarů během následujících deseti let, během nichž federální vláda utratí 45 bilionů. Přidá další položku do již tak nejsložitější a nejzkorumpovanější daňové legislativy v rozvinutém světě. Pokud chce být prezident odvážný, může navrhnout celkovou daňovou reformu a zbavit se stovek odpočitatelných položek, výjimek a mezer v zákoně, se kterými obchoduje Kongres výměnou za příspěvky do volebních kampaní.
↓ INZERCE
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc
Mohlo by vás zajímat
Když máte pocit, že se v životě jen plácáte, možná je čas vyrazit za dobrodružstvím
Arthur C. Brooks, The Atlantic•20. 11. 2024