Může za nedostatek mozků vzdělávací systém?
Češi nebudou stačit na náročnější pracovní místa, pokud se nezačne reformovat už základní školství.
![Astronaut](https://i.respekt.cz/www.respekt.cz/images/astronaut.png?width=640&height=1500&fit=crop)
Češi nebudou stačit na náročnější pracovní místa, pokud se nezačne reformovat už základní školství. To byla vstupní poznámka vysokoškolského studenta Tomáše Novotného k našemu tématu Hon na mozky. Polemizuje s ním zástupkyně ministerstva školství.
![](https://i.respekt.cz/data.eu.cntmbr.com/respekt-prod/respekt-prod/4a4d220f-e9d8-4c00-871f-f605c2017a8a.jpeg?width=1920&height=600&fit=crop&gravity=0.5x0.5)
![](https://i.respekt.cz/data.eu.cntmbr.com/respekt-prod/respekt-prod/346d208b-db3f-4735-8aae-a35cff633dcb.jpeg?width=3840&height=651&fit=crop&gravity=0.5x0.5)
Tomáš Novotný
student manažerské informatiky
fakulty podnikatelské VUT Brno
Na základních školách jen minimálně funguje přinejmenším podpora rozvoje týmové spolupráce a pocitu uspokojení z dobře odvedené práce.
Dagmar Štrymplová
oddělení základního a základního uměleckého vzdělávání ministerstva školství
Právě probíhá reforma, která tyto problémy řeší. Změny by měly navodit i takové vztahy ve školách, jejichž odrazem budou samostatní, sebevědomí a aktivní lidé.
Tomáš Novotný:
Mozky neschází, jiný pohled na vzdělání ano. Člověk nemusí být velkým mozkem, aby dokázal vyjmenovat hned několik pádných důvodů nezájmu o vysokoškolské technické obory pramenící již od vzdělávání na základních školách. Přestože se najde mnoho lidí, kteří chválí české školství za velký rozsah a objem výuky, který je nejen v okolních zemích neobvyklý, je nutné identifikovat pramen nedostatků právě zde, v primárních fázích vzdělávání.
Základní školy přistupují k žákům…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu