Může za nedostatek mozků vzdělávací systém?
Češi nebudou stačit na náročnější pracovní místa, pokud se nezačne reformovat už základní školství.
Češi nebudou stačit na náročnější pracovní místa, pokud se nezačne reformovat už základní školství. To byla vstupní poznámka vysokoškolského studenta Tomáše Novotného k našemu tématu Hon na mozky. Polemizuje s ním zástupkyně ministerstva školství.
Tomáš Novotný
student manažerské informatiky
fakulty podnikatelské VUT Brno
Na základních školách jen minimálně funguje přinejmenším podpora rozvoje týmové spolupráce a pocitu uspokojení z dobře odvedené práce.
Dagmar Štrymplová
oddělení základního a základního uměleckého vzdělávání ministerstva školství
Právě probíhá reforma, která tyto problémy řeší. Změny by měly navodit i takové vztahy ve školách, jejichž odrazem budou samostatní, sebevědomí a aktivní lidé.
Tomáš Novotný:
Mozky neschází, jiný pohled na vzdělání ano. Člověk nemusí být velkým mozkem, aby dokázal vyjmenovat hned několik pádných důvodů nezájmu o vysokoškolské technické obory pramenící již od vzdělávání na základních školách. Přestože se najde mnoho lidí, kteří chválí české školství za velký rozsah a objem výuky, který je nejen v okolních zemích neobvyklý, je nutné identifikovat pramen nedostatků právě zde, v primárních fázích vzdělávání.
Základní školy přistupují k žákům…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu