0:00
0:00
Ekonomika15. 4. 20074 minuty

McAmbulance

V žádném jiném oboru není vztah mezi spotřebitelem a poskytovatelem služby tak nevyrovnaný jako ve zdravotnictví.

Astronaut
Fotografie: Vy jste nemocní, my jsme rychlí. Dejme to dohromady. - Autor: Isifa/Getty Images Autor: Respekt

„V žádném jiném oboru není vztah mezi spotřebitelem a poskytovatelem služby tak nevyrovnaný jako ve zdravotnictví,“ říká Joseph Maloney z firmy Health Stop, průkopnického řetězce zdravotnických zařízení v rámci maloobchodních sítí. V nedávné studii věnované jeho společnosti, již vypracovala Regina Herzlingerová z Harvard Business School, doktor Maloney poznamenal, že běžný pacient často čeká týden na vyšetření, poté stráví hodinu v čekárně před ambulancí nebo, což je horší, je nucen vyhledat pohotovost. Jak shrnuje doktor Maloney: „Kdyby takhle pracovala třeba čistírna, brzy se položí.“

Tak to přinejmenším vidí mnoho nových zařízení poskytujících „lehce dostupnou péči“. Služby druhdy dosažitelné pouze v běžných ordinačních hodinách jsou nyní k dispozici o víkendu v ambulancích, jež jsou umístěny v nákupních centrech a v lékárnách. V Evropě lze nalézt několik těchto ambulancí v blízkosti dopravních uzlů, první taková ve Spojených státech zahájila činnost minulý měsíc na letišti v Newarku.

↓ INZERCE

Zatím si nakupte

To je ovšem pouhý náznak budoucího rozmachu. Společnost RediClinic se sídlem v Houstonu (částečně financovaná Stevem Casem, spoluzakladatelem internetového portálu AOL) již provozuje několik desítek ambulancí ve spolupráci mimo jiné s maloobchodním řetězcem Wal-Mart a rychle roste. Generální ředitel Web Gorlinkin očekává, že se firma do…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc