Černá žena na motorce
Hádanka. Který podnik má větší šanci na úspěch: ten, jehož vedení tvoří lidé podobného smýšlení, názoru i původu, či naopak co nejrůznorodější? Západní svět – soudě podle nejnovějších trendů a zkušeností – už správnou odpověď našel, Česko zatím váhá. Proč?
Hádanka. Který podnik má větší šanci na úspěch: ten, jehož vedení tvoří lidé podobného smýšlení, názoru i původu, či naopak co nejrůznorodější? Západní svět – soudě podle nejnovějších trendů a zkušeností – už správnou odpověď našel, Česko zatím váhá. Proč?
Hinduista zná hinduistu
Každý podnik, který chce v čím dál tvrdší konkurenci obstát, musí sledovat, jak vypadá jeho klientela – tedy na koho se má zaměřit. Jinou obchodní strategii vytvoří, když chce, aby jeho výrobky či služby kupovali převážně muži, jinou zase pro ženy.
Nyní už podle The Wall Street Journal v tomto rozhodování nehraje roli jen složení klientely, ale také managementu firem. Jinými slovy: pokud chci obstát u co nejširší vrstvy zákazníků, složené z různých národů, etnických skupin či vyznávajících různá náboženství, nezbývá mi, než aby vrcholný management mé firmy měl podobné složení. A nejde jen o to mít v čele německé pobočky Němce, který rozumí jazyku a má kontakty, jde především o myšlenkovou různost a diskusi, z níž vycházejí nejlepší nápady. A také o to, že například manažer hinduista se dokáže vžít lépe do zákazníka hinduisty a nabídnout mu službu či výrobek více na míru.
„Ať podnikáte kdekoli, musíte se zeptat, kdo jsou naši zákazníci a zaměstnanci a jak vypadají,“ říká v The Wall Street Journal Ted Childs, viceprezident IBM, který má na starosti právě zaměstnaneckou různost. „Mezi našimi lidmi musíme mít ženy, invalidy,…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu