Cesta slepého samuraje
Japonská tematika je v Hollywoodu v módě, což dokazují i novinky jako Poslední samuraj s Tomem Cruisem nebo ambicióznější Tarantinův dvojsnímek Kill Bill. Ze samotné Asie do naší distribuce ovšem přichází jen nepatrný počet filmů. Je to škoda: zatím poslední film věhlasného režiséra Takeshi Kitana Samuraj, který se nedávno objevil v tuzemských biografech, ukazuje, že originál je vždycky lepší než kopie.
Japonská tematika je v Hollywoodu v módě, což dokazují i novinky jako Poslední samuraj s Tomem Cruisem nebo ambicióznější Tarantinův dvojsnímek Kill Bill. Ze samotné Asie do naší distribuce ovšem přichází jen nepatrný počet filmů. Je to škoda: zatím poslední film věhlasného režiséra Takeshi Kitana Samuraj, který se nedávno objevil v tuzemských biografech, ukazuje, že originál je vždycky lepší než kopie.
Ve službách spravedlnosti
Film Samuraj vznikl tak trochu uměle. Jedná se vlastně o nepřímé pokračování kultovní série filmů z 60. a 70. let s postavou slepého samuraje Zatoichiho, putujícího po středověkém Japonsku a bojujícího za spravedlnost. Hlavním charakteristickým rysem hrdiny je právě slepota, kterou se naoko maskuje před svými nepřáteli. Jen moudří zlosyni si totiž dokáží uvědomit, že se za tímto zdánlivým handicapem skrývá vyšší dimenze porozumění světu a tím pádem i drtící bojové schopnosti. S nápadem na oživení této postavy, a vlastně celého žánru nazývaného chambara, který se velmi podobá klasickému americkému westernu, přišla přítelkyně nejslavnějšího protagonisty Zatoichiho z původní série Cheiko Saito (mimo jiné majitelka řetězce striptýzových barů v Tokiu), která projekt také z části financovala. Kitano však nenatočil pouze obyčejný remake nebo poctu předchozím filmům, spíše využil jejich charakteristické vlastnosti a na nich vybudoval zcela svébytné dílo.
…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu