Na Palacha nám lidé nosili oblek po zemřelém otci
Co obnáší práce kostýmní výtvarnice
V ideálním případě začíná její práce kostýmní výtvarnice schůzkou, na které se sejde s režisérem filmu, architektem a kameramanem. „A začneme se bavit o významové a samozřejmě i obsahové stránce – a o tom, do čeho ten obsah zabalíme,“ vysvětluje Katarína Hollá, která už „oblékla“ asi 65 filmů a přibližně 240 divadelních inscenací.
Půjde o dobový film? Bude jeho výtvarné zpracování realistické, až dokumentárně realistické? Nebo stylizované? A jak? Budou kostýmy ve studených, nebo naopak teplých barvách? Společně s tím musí jako kostýmní výtvarnice vědět, jak kameraman pracuje s osvětlením a opět: zda ve studených, nebo teplých barvách. „To všechno může ovlivňovat výtvarné vyznění,“ říká. A tedy i klíč, podle kterého kostýmy vybírá. I proto je raději, když ji osloví přímo režisér, se kterým během natáčení komunikuje nejintenzivněji. A podobně to platí i u divadla.
Hledám po sekáčích
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu