Na internetu Češi nakoupí ročně zboží skoro za čtvrt bilionu korun. A někdo jim ho musí dovézt. Zásilkovna je po 12 letech existence firmy nejčastější volbou a její zakladatelka Simona Kijonková dnes možná nejúspěšnější českou podnikatelkou. Válka, inflace a nekončící vlna dalších negativních zpráv podle ní stahují Česko do hlubší ekonomické krize, než si zatím mnozí přiznávají. „Odhaduju, že nás čekají tři náročné roky. Ale že si postupně zvykneme, přizpůsobíme se,“ říká Kijonková.
V září, když vrcholil stres kolem drahých energií, jste odřekla pronájem nového skladu na 12 tisíc čtverečních metrů. Je to součást přípravy? Brždění do náročné doby?
Ano, počkáme s rozhodnutím raději do prvního čtvrtletí příštího roku. Potřebujeme situaci detailněji analyzovat, a tak si počkáme na další informace. Bohužel vidíme řadu negativních signálů, které do dalších měsíců nevěstí nic dobrého. Je zřejmé, že se ekonomika výrazně ochladí a bohužel se to nevyhne ani on-line nakupování. Proto musíme být v dalších investicích opatrní a každou velmi pečlivě zvažovat. Nové depo je určitě jednou z nich.
Není to tak, že e-shopy měly během covidu žně a teď se jen vracejí na zem?
Jistě, během covidu se určitě nakupovalo on-line víc, to je pravda. Ale já covid vůbec nevnímám tak, že by měl na náš obor pouze pozitivní dopad.
Proč ne?
V podnikání potřebujete určitou míru…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu