Hledá se nový turista
„Ztrátu peněz z cestovního ruchu, o které Praha přišla a přijde, pocítí celé Česko. Zároveň se ale naskýtá šance, jak z neregulovatelného disneylandu udělat opět atraktivní místo,“ říká pražská radní pro kulturu a turistický ruch Hana Třeštíková.
Zahraniční turisty v množství, na které jsme zvyklí, budeme letos v létě vyhlížet marně. Šancí se stal „nový turista“, hlavně ten domácí. Jak ho chce Praha přilákat?
Turistů sem v minulém roce přijelo kolem osmi milionů, nicméně nebyli to jen cizinci. Češi tvořili zhruba 15 procent a dlouhodobě to číslo narůstalo. Takže český turista není pro metropoli velkou neznámou.
Problém byl ovšem v tom, že v Praze nezůstával přes noc, nebo se nevracel. To je samozřejmě dáno tím, že jsme malá země, takže většině prostě stačilo ráno vyrazit, přes den se projít po městě a večer si to namířit zpět domů. Pokud si tedy „nadefinujeme“ nového, českého turistu, kterého bychom tady chtěli, bylo by ideální, aby zde zůstal víc než jeden den a prošel si případně i jiná místa než centrum. To sice letošní celkový úbytek návštěvníků nevykryje, ale určitě to může pomoci zvednout turistický ruch ze dna.
Co o českém turistovi víme? Jaké má priority, jaké zvyklosti, za co je ochoten utrácet?
Praha byla destinací, kam se hrnuly skupinové zájezdy z Asie, především z Číny a Jižní Koreje, tihle návštěvníci kromě metropole vyráželi na jednodenní výlety třeba do Českého Krumlova. No a pak to byli turisté, kteří sem jezdili za levným pivem, na různé rozlučky se svobodou a podobně; je město jako takové nezajímalo, mířili do barů a hospod. Českého turistu památky a kultura včetně stálic jako zoologická zahrada či Národní muzeum lákají.…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu