0:00
0:00
11. 9. 20082 minuty

Na růžové vlně z Brna do Prahy

Kdo stojí za růžovým přetřením desítek billboardů na sedmdesáti kilometrovém úseku D1 z Brna do Prahy?

Astronaut
Autor: Respekt

Že by znovu Ztohoven? David Černý se vrátil k růžové? Nebo skupina brněnských umělců, která chtěla dát na frak centralistické Praze? Na internetových diskuzích se už objevila spousta hypotéz na téma, kdo stojí za růžovým přetřením desítek billboardů na sedmdesátikilometrovém úseku D1 z Brna do Prahy.

↓ INZERCE

Čistě růžové plochy, hesla jako ART IS WAR či LOBBY, piktogramy vagín vedle reklamních modelek, strašáci z drátů a hadříků vtělené do konstrukcí billboardů a nedbalé stříkance – to vše namísto naleštěných reklam lákajících na své úžasné výrobky za bezkonkurenční ceny.

K přetvoření sedmdesáti dvou billboardů došlo nejspíš v noci na sobotu. Firma provozující poškozené reklamní plochy vypsala na informace vedoucí k dopadení pachatele odměnu půl milionu korun. A dálniční policie všech oddělení na inkriminovaném úseku už spojila své síly, aby byl pachatel dopaden co nejdříve.

„Záhadou zůstává motiv, policisté zatím netuší, proč pachatelé poničili reklamní plochy, které nebyly vylepeny kontroverzními produkty,“ uvedla v úterý pro Lidové noviny mluvčí středočeské policie Soňa Budská. Těžko říct, co jsou pro tiskovou mluvčí „kontroverzní produkty“, ale to teď nechme stranou. Je totiž dost možné, že pro „pachatele“ je všudypřítomnost reklamy kontroverzní sama o sobě a o výrobky či služby jim zdaleka nejde.

Najít ve veřejném prostoru místo, které by bylo reklamy prosté, je dnes zhola nemožné. Sloupy, držadla i interiéry hromadných dopravních prostředků, zdi domů, zastávky a samozřejmě prostory kolem silnic – to vše na nás volá „kup, zavolej, neváhej“. A i když se zde jedná o nepochybné poškození cizího majetku, je příjemné, že zase jednou po nás veřejný prostor nechce nic. Maximálně to, abychom se zamysleli proč a kdo. Firmy za svou reklamu samozřejmě tvrdě zaplatily, ale nám nezaplatil nikdo, abychom se na ni nepřetržitě dívali.


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].