Silikonová prsa z Penny jsou nevkusná. Jsou také na štíru se zákonem?
Rok 2025 začíná ukázkovým sexistickým prasátečkem
Čtete jeden z našich pravidelných newsletterů. Přihlaste se k jejich odběru a budou vám chodit do e-mailové schránky. Píšou je pro vás Tomáš Brolík, Pavel Turek, Magdaléna Fajtová, František Trojan, Ondřej Kundra, Jiří Sobota a Silvie Lauder.
Řetězec Penny přišel před časem s kampaní, v níž láká na výhru nejrůznějších cen. Potud standardní strategie podobných akcí v jiných supermarketech, v nichž sbíráte body nebo známky s nadějí, že buď vyhrajete sadu hrnců, nebo si je aspoň pořídíte za výhodnější cenu.
Penny se zároveň od konkurence snaží odlišit tím, že slibuje výhru „neobvyklých produktů“ – možnost dojet si na nákup limuzínou, případně se předzásobit stovkou rolí toaletního papíru. Problém ale začne až u dalšího „neobvyklého produktu“, jímž je operativní zvětšení prsou pomocí silikonových implantátů, který doprovází fotka ženského bezhlavého torza ve žluté plavkové podprsence. To kdyby nebylo někomu jasné, jak vypadají ženská prsa.
![](https://i.respekt.cz/data.eu.cntmbr.com/respekt-prod/respekt-prod/4a4d220f-e9d8-4c00-871f-f605c2017a8a.jpeg?width=1920&height=600&fit=crop&gravity=0.5x0.5)
![](https://i.respekt.cz/data.eu.cntmbr.com/respekt-prod/respekt-prod/346d208b-db3f-4735-8aae-a35cff633dcb.jpeg?width=3840&height=651&fit=crop&gravity=0.5x0.5)
Akce vzbudila pozitivní i negativní reakce, přičemž pozitivní oceňovaly humor, odvahu a neotřelost řetězce, negativní nedostatek vkusu i diskutabilní funkčnost podobné nabídky a to, že mezi zákazníky budou spíše převažovat lidé, kteří by ocenili kloubní náhradu nebo právě zmíněné hrnce. Šéf strategického marketingu firmy Vít Vojtěch v reakci na negativní odezvu prohlásil, že kampaň měla za cíl přitáhnout pozornost, „vyvolat diskusi“ a připomenout, že Penny je moderní český diskont.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu