Psát s představou, že máte na něco vliv, by byla chyba
S hudební novinářkou Laurou Snapes o hvězdách, které se nechtějí bavit s médii, o agresivním fanouškovství a o provázanosti hudby s alkoholem
Psát o Taylor Swift je spíš jako psát o nějaké malé zemi než jako o zpěvačce,“ říká Laura Snapes, kmenová hudební redaktorka deníku The Guardian, která této popové hvězdě během letošního roku věnovala pravidelný týdenní newsletter. Taylor Swift se v současné hudební publicistice nelze vyhnout, uvnitř showbyznysu představuje samostatné odvětví. Články o této zpěvačce ovšem nepředstavují to hlavní, čemu se Laura Snapes věnuje. V době, kdy mnoho hudebních časopisů zaniklo a kulturní rubriky se tenčí, představuje hudební sekce deníku The Guardian bez velké nadsázky nejsledovanější zdroj informací o současné hudební produkci. O tom, co to pro novinářskou práci znamená a jaká nová témata si hledá, mluvila Snapes minulý týden v Institutu komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze. Při té příležitosti se setkala i s Respektem.
Kolik textů jste letos napsala o Taylor Swift?
Musela bych se zamyslet a přepočítat to. Jen od března do srpna vznikal na týdenní bázi newsletter Swift Notes. Rozhodla jsem se do něj pustit v okamžiku, kdy se v únoru nikdo nemohl hnout, aniž by narazil na nějakou zprávu o Taylor Swift. Tým jejího přítele byl v Super Bowlu, chystalo se vydání nového alba, spekulovalo se, jestli se zapojí do předvolební kampaně. Když pracujete v redakci, která se dělí na jednotlivé sekce, tak Taylor Swift zasahuje do všech. Hodí se do rubriky financí, do školství, turismu, kulturního průmyslu, do politické rubriky. Proto mě napadlo, že by bylo skvělé mít newsletter, který by všechny perspektivy spojil dohromady.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu