Recenzent s plastovou vidličkou
Zatímco v tradičních médiích už psané recenze restaurací ztratily nebo ztrácejí svůj někdejší vliv, na on-line platformách tento novinářský žánr ožívá ve svižnější a zábavnější formě
Jmenuje se Keith Lee, je mu 27 let a nejprve si za volantem svého auta vybalí čerstvě koupené jídlo z mikrotenové tašky, popíše její obsah divákům, otevře donáškovou krabičku a pustí se do jídla. Pokud mu chutná, ozve se ve videu zvuk ohlušujícího výbuchu (chuti). S plnou pusou, kterou si přikrývá rukou nebo kusem jídla, pak Keith popíše do kamery svoje nejsilnější dojmy. Takto jednoduše recenzuje někdejší zápasník v bojových uměních malé podniky, tzv. mum and dad byznysy v oblasti Las Vegas, kde žije. Na TikToku tím pravidelně baví 15,6 milionu lidí. Soustředí se výhradně na recenzování jídla „s sebou“.
God is amazing
Skulina na trhu, kterou svojí tvorbou objevil, je ve skutečnosti obří dírou, protože takeout je jeden z hlavních způsobů, jakým se Američané stravují. Ačkoli to celé vypadá velmi primitivně, videa v sobě vždy nesou i další vrstvu příběhu: sledujeme fronty tvořící se kolem bloku u restaurace obšťastněné Keithovou kladnou recenzí, anonymní nákupy jídla (obstarávají je náhodní kolemjdoucí za úplatu či recenzentova rodina, aby slavná tvář zůstala inkognito) anebo záběry na profily restaurací na sociálních sítích se stovkami sledujících před recenzí a desítkami tisíc po ní. Vidíme setkání se šťastnými majiteli podniků, kterým recenze zajistila přežití a konec nouze – pochopitelně plné emocí.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu