Píseň je úžasné populistické umění
Newyorská kapela Vampire Weekend dobře ví, co je cool. A právě proto dělá něco jiného
Pouštějí se vždy na několik různých tvůrčích cest současně a vědí to o sobě. „S každým albem se musíme vydat dvěma různými směry naráz,“ uvedl zpěvák a hlavní autor kapely Ezra Koenig v březnovém profilu pro The New York Times. „Někdy to znamená, že musíme být popovější i divnější. A možná s touhle deskou jde o úplné přijetí dospělosti ve smyslu světonázoru a postoje, ale současně o návrat k hravosti. Vidím tu mladistvé amatérství společně s největšími ambicemi.“
Právě protiklady a pestrost jsou těmi hlavními charakteristikami kapely Vampire Weekend. A také schopnost dělat věci trochu šejdrem, což vizuálně vystihuje obal nového alba Only God Was Above Us, na němž jako by cestující newyorským metrem překonávali gravitaci. Odpovídá to vyznění celé desky, která se skrze tíhu a smutek současného světa propracovává k optimismu a naději. To vše za doprovodu nejdivočejších písniček, co kdy Vampire Weekend natočili.
Pocházejí z New Yorku. A pokud první půle nultých let v tomto městě patřila kapele The Strokes a návratu punkového garážového zvuku, pak druhá půle tohoto desetiletí už byla zcela jejich a přinesla nespoutanou uhrančivou směs indie-rocku, afro-popu, ska, hip hopu a osmdesátkového popu. Střídání těchto dvou kapel coby nejpopulárnějších newyorských jmen v sobě obsahuje radikální změnu – a nejen žánrovou. S jistou zkratkou lze totiž říci, že The Strokes byla poslední opravdová kapela vycházející z hodnot generace X, zatímco Vampire Weekend se stali první opravdovou kapelou mileniálů dospívajících s internetem.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu