Galerie Havelka sídlící osmnáctým rokem v centru Prahy vedle kostela sv. Martina ve zdi je jedním z nejmenších výstavních prostorů v republice. Rozměrem, nikoli však významem. Nyní to dokládá vykročením ze své komorní místnosti do mnohem větších prostor. Své autory pod názvem Proklouznutí: Přátelé Galerie Havelka prezentuje v chodbách a místnostech soukromé kliniky na Smíchově Health Plus. Ta totiž už třetím rokem pod kurátorským dohledem Magdaleny Schnitzerové dává svou budovu (a přilehlou Ringhofferovu vilu) k dispozici současnému českému umění.
Tentokrát se tedy propojila s Havelkou a jejími spřízněnými autory a autorkami. Mezi stovkou vystavených prací dominují kresby a grafiky Josefa Duchana. Tvorbou doslova posedlého umělce, který fixy a tužky z ruky neodložil ani během středeční vernisáže, již bez přestávky kresebně dokumentoval. Jeho práce se dají popsat jako strukturální abstrakce, vznikají jako automatické kresby, k vidění jsou ale i starší, klasické krajinářské scény. Markéta Vohradská do výstavy přispěla diagramovými kresbami, promyšlenými kompozicemi připomínajícími nákresy neznámých planetárních soustav. Lada Semecká vystavuje skleněné obrazy, které po vzoru jejího profesora Vladimíra Kopeckého uchovávají v křehkém obalu obrovské emoce, jež se skrz stavované sklo derou ven. A Petr Lada sestavu doplňuje porcelánovými a keramickými artefakty, u nichž si návštěvník může klást otázku, zda jde i o užitné, či pouze čistě estetické předměty.
…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu