Poslední nezhasne
Seriál The Last of Us sbližuje videohry a kinematografii. Producenti zkoušejí udělat z hráčů diváky a z diváků hráče.
Lidstvo v roce 2023 porazí houby. To není předpověď geopolitického vývoje na příští rok, ale základní premisa ceněné počítačové postapokalyptické hry The Last of Us zasazené do brutálního světa po pandemii způsobené houbou kolonizující lidi a měnící je v zombie. Aktuálně hra dostala podobu devítidílné televizní série na HBO. Pokud jste zatím o The Last of Us neslyšeli, brzy se to s největší pravděpodobností změní. Světová i česká média o seriálu píší jako o první velké seriálové události letoška. Někteří recenzenti rovnou mluví o jednom z nejlepších seriálů roku.
Na podobně velkorysá hodnocení je v lednu ještě brzy, ale The Last of Us jednoznačně za pozornost stojí. A zajímavý je i pro diváky, kterým herní svět nic neříká. Víc než solidní příspěvek do uhasínajícího trendu quality TV totiž coby vydařená adaptace avizuje pozoruhodný trend – stále větší sbližování her a filmu či televize. Tento pohyb může představovat pro zábavní průmysl vzpamatovávající se z otřesů skutečné pandemie a aktuálně vyhlížející recesi jednu z cest k pevnější půdě pod nohama. Pro producenty není lepší doba k pokusu udělat z hráčů diváky a z diváků hráče. The Last of Us není první adaptací videohry do filmu nebo televize. Zdá se ale být první, která by mohla mít masový dopad i mimo fanouškovsko-hráčskou komunitu.
Hranice přežití
„Prohrajeme,“ říká suše vědec v televizní debatě v roce 1968, která seriál otevírá. Fatálním prohlášením vrcholí jeho…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu