Návrat do špatné restaurace
Obří zájem o koncerty Taylor Swift ukázal slabiny amerického trhu se vstupenkami
Málokdo má v hudebním byznysu tak špatnou reputaci. A to se jedná o branži, která nikdy neměla nouzi o záporné hrdiny. Když letos v březnu věnoval John Oliver jednu epizodu svého zábavně zpravodajského pořadu Last Week Tonight distribuční síti vstupenek Ticketmaster a jejím praktikám v USA, dokonce ji označil za „jednu z nejvíce nenáviděných společností na světě“. A to k tomu nejhoršímu ještě ani nedošlo.
Zájemci, kteří si v půli listopadu toužili koupit lístek na americké turné zpěvačky Taylor Swift, zažili obrovské rozčarování. Systém Ticketmasteru nápor žádostí nezvládl. Čekací lhůty pro zalogované se protahovaly na osm hodin, mnohdy bez výsledku. Nakonec se prodalo přes 2 miliony vstupenek, aby se pak mnohé objevily za astronomické sumy na serverech, které lístky přeprodávají dál. Bylo to fiasko a za nezvládnutý servis se na Ticketmaster upřela – vůbec ne poprvé v historii – pozornost nejvyšších míst. Firmu záhy kritizovali členové Kongresu Spojených států a třicítka členů Sněmovny reprezentantů podepsala petici, aby se věc vyšetřila. Podle informací The New York Times už ministerstvo spravedlnosti začalo zkoumat, jestli Ticketmaster nezneužívá dominantního postavení na americkém trhu a nejedná se o monopol.
Obchod se vstupenkami je mimořádně lukrativní byznys – obzvláště nyní, v období uvolnění po koronavirové pandemii a četných lockdownech. Live Nation Entertainment, přední celosvětová firma věnující se živým akcím, hlásí finančně vůbec nejúspěšnější…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu