0:00
0:00
Jeden den v životě25. 10. 20204 minuty

Na bitevním poli

Josefina Pekárková

6.55 Vrávorám z ložnice. Zapínám konvici, vyndávám z mrazáku jehněčí plec, namáčím čočku, zalévám čaj. Manžel už je v práci. Dostřihnu tři nedokončené roušky a stoupám po schodech.

7.15 Převlékám Filípka, cvičíme ranní jógu, užívám si klidu před bitvou.

↓ INZERCE

7.40 Budím dcerušku, prý že moc pozdě, starší synek nehodlá opustit palandu.

7.45 Kristýnka s Filípkem snídají, volám na Vojtu, za chvíli začne distanční výuka. „Co mám dělat s těma křupínkama, kočka mi je žere a jsou v nich chlupy!?“ Běžím do sklepa zapnout pračku.

7.55 Zapínám MacBook, hledám Vojtův nový e-mail, přihlašuju se na Google Meet. Běžím do Kristýnčina pokojíčku a kontroluju připojení. Co znamená KON a RM v rozvrhu? Vojtíkův Meet nefunguje, Filípek chce hrát stolní hru.

8.15 Vidíme Vojtovu paní učitelku a osm spolužáků. „Vojto, zapni si kameru, nevidíme tě!“ Klikám na kameru, nefunguje. Kristýnce nepřišel odkaz na Meet. „Vojto, pořád tě nevidíme!“ „Mami, pojď to opravit!“ „Mami, já nevím, kam se mám přihlásit!“ „Vojto, nechoď pryč, poslouchej paní učitelku!“

8.30 Když poosmé přebíhám mezi dvěma dětmi, které nevědí, co mají dělat, vytrysknou mi slzy a pláču. Hledám nabíječku, snažím se zřídit Google Meet na mobilu. V rozvrhu č. 3 je Kristýnka Red Group, začíná až za hodinu.

9.00 Vzpomínám si na naše slepice, produkt jarního lockdownu, a spěchám otevřít kurník. „Potřebuju připojit,“ křičí dcera. Přihlašuje se, ale je na špatné hodině, ta její začíná až za 15 minut. Filípek chce hrát stolní hru. Kristýnka je připojena na KON 3. Chce se mi zvracet. Měla bych napsat tu smlouvu na restaurování niky v kapli, ale na mém počítači je Vojta.

10.00 Vojta sedí pod stolem a hraje si s legem. „Nemáš dělat úkol?“ Vyndávám prádlo z pračky, nasazuju gumové rukavice, loupu červenou řepu. Řev, sundávám rukavice a běžím přeprat Vojtu, zamknul bratra v koupelně. Dávám vařit brambory a jdu se podívat, co má Vojta psát. „A smím si k tomu pustit americkou hymnu?“ Žehlím sklady na rouškách.

11.00 Připojuju Vojtu na Google Meet. Ztrhaná usměvavá paní učitelka, pláč nemluvněte a fňukání dětí, kterým nefunguje obrazovka. Na schodech pláče Kristýnka. „Já se tam připojila, ale oni už něco dělali a já nevím co, a že zvířátka na straně 15, a já tam žádný zvířátka nemám!“ Dávám prát prádlo.

12.00 Oběd. Prádlo ven z pračky.

12.30 Pod trestem smrti zakazuji dětem mě dalších 30 minut budit.

12.40 „Kdy už přijde Márty z práceee?“

13.00 Kristýnka do zítra nestíhá prezentaci. Začínám vystřihovat obrázky.

14.00 Vojta dělá matematiku s bratrancem u sousedů. Čtu Filípkovi Spider-Mana v posteli.

14.30 Přišel děda opravit koloběžku, potřebuje na to segrofku, nevím, co to je.

15.30 Nedistanční výuka na zahradě, prvouka a počty. Kluci nadšeně běhají a nosí plody, listy, květy. Počítáme ořechy a kaštany, baví nás to.

16.00 Telefonuju s maminkou spolužáka: „Já už na jaře zjistila, že se to nedá, večer vždycky kluky uložím a pak s Davidem vyplníme ty úkoly v Google Classroom, máme to za půl hoďky.“

16.30 Přesvědčuju Kristýnku, ať jde na zahradu.

17.00 Chvála Bohu! Přijel muž, prosím ho, aby vzal s sebou Kristýnku nakoupit, jinak bude fňukat nad prezentací do půlnoci.

17.30 Filípek maluje v kuchyni vodovkami, já lepím veselý sešitek do 5. třídy.

18.00 Společně večeříme. Hrajeme deskovou hru. Koukáme na Pana Tau.

20.00 Kdo bude mít pyžamko a vyčištěné zoubky, tomu přečtu pohádku.

20.30 Skládám prádlo, loupu celer, píšu smlouvu.

23.30 Zítra mě čeká další den distančního vzdělávání.


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].