DESKA TÝDNE
„Má představivost se během izolace rozběhla naplno a tohle album je toho výsledkem, kolekce písní a příběhů, které plynou jako proud vědomí. Vzít do ruky pero byl můj způsob, jak utéct do fantazie, minulosti a paměti.“ Těmito slovy uvedla Taylor Swift svoje album Folklore, které takřka bez jakéhokoli varování vypustila do světa předminulý týden. Po bombastických popových nahrávkách a dekádě, kdy pokořovala další a další komerční rekordy, se Swift na prahu třicítky rozhodla udělat odbočku a natočit si své „indiefolkové“ album. Dvorním pomocníkem se jí při tom stal vyhledávaný producent ze spektra alternativní scény, skladatel a kytarista rockových The National Aaron Dessner.
Desku vystavěl na zpěvu, klavíru, náladových kytarách a občasných orchestrálních pasážích. Taylor Swift se tu ocitá v blízkosti Lany Del Rey, zároveň vyniká její síla písničkářky a schopnost vyprávět textem napínavé příběhy. Oproti předchozím řadovkám jako Lover (2019) nebo Reputation (2017) na novince ubylo zájmeno „já“ a Taylor Swift zpívá z perspektivy mnoha různých postav. Dokonalou ukázkou je trilogie písní Cardigan, August a Betty, která popisuje ten samý milostný trojúhelník, ovšem pokaždé z pohledu jiného z aktérů – milenky, podvedené partnerky a nerozhodného nedospělého mladíka. Všem dává své pochopení.
Album kulminuje citlivou baladou Epiphany, kde zpěvačka vzpomíná na dědu, který bojoval v bitvě o Guadalcanal, a…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu