Data na přehlídce
Módní show se přesunuly na internet. A změnil se náš vztah k oblečení.
Největší luxusní módní značka Louis Vuitton měla poslední módní show v Paříži na začátku března. V Louvru, který už byl pro veřejnost uzavřený, a hosty tak vpouštěla dovnitř policie. Někteří měli roušky, což působilo trochu výstředně. Ve Francii bylo tou dobou přes 200 případů nemoci covid-19. Nikdo netušil, že počet nemocných překoná 170 tisíc. Nikdo také nevěděl, že to byla na dlouhou dobu poslední přehlídka. A ani dnes není jisté, kdy budou další. Fashion weeky, série módních show v New Yorku, Londýně, Miláně a Paříži, se tuto sezonu poprvé ve své historii nekonaly. Přesněji přesunuly se na internet. Místo přehlídek módní značky připravily filmové klipy, dokumenty a digitální avatary.
Má to jednu výhodu. Kreativitu módních designérů může teď sledovat on-line každý. Budí to ovšem také spoustu nejistoty. Znamená to konec módních přehlídek? Konec toho trochu egocentrického divadla modelek, influencerů a celebrit v prvních řadách? Byl to vždycky zdroj trendů, které platily daleko od módních epicenter a třeba i v Česku. Nebo to dokonce ohlašuje systémovou změnu módního průmyslu, který je už dlouho pod palbou?
Tohle odvětví vyrobí podle odhadů každý rok přes 100 miliard kusů oblečení, nehledí na životní prostředí ani své pracovníky, pouze chrlí ve stále…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu