0:00
0:00
Kultura26. 7. 20209 minut

Data na přehlídce

Módní show se přesunuly na internet. A změnil se náš vztah k oblečení.

Pohádka místo módní show. (Prezentace značky Dior na sezonu zima 2021)

Největší luxusní módní značka Louis Vuitton měla poslední módní show v Paříži na začátku března. V Louvru, který už byl pro veřejnost uzavřený, a hosty tak vpouštěla dovnitř policie. Někteří měli roušky, což působilo trochu výstředně. Ve Francii bylo tou dobou přes 200 případů nemoci covid-19. Nikdo netušil, že počet nemocných překoná 170 tisíc. Nikdo také nevěděl, že to byla na dlouhou dobu poslední přehlídka. A ani dnes není jisté, kdy budou další. Fashion weeky, série módních show v New Yorku, Londýně, Miláně a Paříži, se tuto sezonu poprvé ve své historii nekonaly. Přesněji přesunuly se na internet. Místo přehlídek módní značky připravily filmové klipy, dokumenty a digitální avatary.

Pohádka místo módní show. (Prezentace značky Dior na sezonu zima 2021)
↓ INZERCE

Má to jednu výhodu. Kreativitu módních designérů může teď sledovat on-line každý. Budí to ovšem také spoustu nejistoty. Znamená to konec módních přehlídek? Konec toho trochu egocentrického divadla modelek, influencerů a celebrit v prvních řadách? Byl to vždycky zdroj trendů, které platily daleko od módních epicenter a třeba i v Česku. Nebo to dokonce ohlašuje systémovou změnu módního průmyslu, který je už dlouho pod palbou?

Avatar místo modelky. (Žil Vostalová a Neha Celly v Helsinkách)

Tohle odvětví vyrobí podle odhadů každý rok přes 100 miliard kusů oblečení, nehledí na životní prostředí ani své pracovníky, pouze chrlí ve stále…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc