0:00
0:00
22. 9. 20192 minuty

Alibi ze zásuvky

Je skvělé, že Škoda začala vyrábět první plug-in hybrid, kombinovaný vůz, který lze dobíjet z elektrické sítě. Kdo si nový Superb zhruba za milion korun pořídí, ujede v čistě elektrickém režimu asi padesát kilometrů, teprve pak musí zapnout spalovací motor. Na denní popojíždění po městě to většině lidí stačí a může je hřát vědomí, že s tímhle zakukleným elektromobilem nepřispívají ke znečištění vzduchu v přetížených ulicích. Současně se nemusí bát, že zůstanou někde stát s vybitou baterií – mohou přece jet i na benzin.

Zároveň jsou ale plug-in hybridy přechodnou technologií, která není vždy „zelená“. Na rozdíl od klasických hybridních aut, jež ze zásuvky dobíjet nelze, musí mít mnohem výkonnější a těžší baterii. Jede-li řidič na delší cestu mimo město, s dobíjením každých padesát kilometrů se nebude zdržovat a váha baterie se odrazí na spotřebě. Méně než dva litry benzinu na sto kilometrů udávaných výrobcem znějí skvěle, týkají se však právě jen pravidelně dobíjených aut.

↓ INZERCE

Kdo má dobíjení doma v garáži, často jezdí kratší trasy a zároveň potřebuje s týmž autem občas vyrazit na delší cestu, může mít s novým Superbem oprávněný pocit, že něco dělá pro ovzduší a klima. Pro mnoho jiných uživatelů je ale revoluční pohon pouze alibi, jakýsi druh ekologických odpustků. Než vozit pod kapotou dva plnokrevné druhy pohonu, je ekologicky rozumnější pořídit si obyčejný hybrid nebo rovnou elektromobil – ten třeba jako druhý vůz do rodiny, pokud se někdo bez dvou aut neobejde.

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc