Elektrická ofenziva
Elektromobily už nejsou jen pro bohaté, říkají jejich výrobci na největší přehlídce aut
Ve zšeřelé hale frankfurtského výstaviště panuje slavnostní atmosféra. Už za chvíli tu vypukne největší automobilová přehlídka v Evropě a stovky novinářů napjatě čekají, až zpoza opony vyjede na pódium zbrusu nový elektrický vůz od značky Volkswagen, největšího výrobce aut na světě. Netrpělivě očekávaný automobil pojmenovaný ID.3 je vůbec prvním v osmdesátileté historii koncernu, který byl od první skici navržen jako elektrický a má symbolizovat rozloučení největšího hráče celého odvětví s érou spalovacích motorů a jeho vstup do nadcházející bezemisní epochy. Část opony nad pódiem, zpoza které má automobil vyjet, však z nějakého důvodu nechce spadnout. Pořadatelé ještě chvíli čekají, a když se nic neděje, dají povel do zákulisí a lesklý vůz s futuristickým designem vyjíždí skrze mezeru v kulisách rovnoupřed publikum. Hladce oholený šéf Volkswagenu Herbert Diess oznamuje, že právě tento model se má stát elektrickým vozítkem pro široké masy a přinejmenším stejnou ikonou, jakou byly v minulosti firemní hity Brouk a Golf. „Elektromobily byly až doposud pouze okrajovou záležitostí, tento model je ale přivede z okraje do středu společnosti a učiní je dostupnými pro každého,“ říká Diess.
Se stejným poselstvím letos do Frankfurtu přijela většina světových automobilek, které pod tlakem zpřísňujících se emisních pravidel uvádějí na trh stále více elektrických a hybridních vozů s nízkými či nulovými emisemi, aby tím vyvážily své „špinavější“ benzinové a dieselové modely a…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu