0:00
0:00
Kontext15. 9. 20197 minut

Elektrická ofenziva

Elektromobily už nejsou jen pro bohaté, říkají jejich výrobci na největší přehlídce aut

Frankfurt
Už jsou tady. Zbývá jen je prodat.
Autor: Profimedia, Alamy

Ve zšeřelé hale frankfurtského výstaviště panuje slavnostní atmosféra. Už za chvíli tu vypukne největší automobilová přehlídka v Evropě a stovky novinářů napjatě čekají, až zpoza opony vyjede na pódium zbrusu nový elektrický vůz od značky Volkswagen, největšího výrobce aut na světě. Netrpělivě očekávaný automobil pojmenovaný ID.3 je vůbec prvním v osmdesátileté historii koncernu, který byl od první skici navržen jako elektrický a má symbolizovat rozloučení největšího hráče celého odvětví s érou spalovacích motorů a jeho vstup do nadcházející bezemisní epochy. Část opony nad pódiem, zpoza které má automobil vyjet, však z nějakého důvodu nechce spadnout. Pořadatelé ještě chvíli čekají, a když se nic neděje, dají povel do zákulisí a lesklý vůz s futuristickým designem vyjíždí skrze mezeru v kulisách rovnoupřed publikum. Hladce oholený šéf Volkswagenu Herbert Diess oznamuje, že právě tento model se má stát elektrickým vozítkem pro široké masy a přinejmenším stejnou ikonou, jakou byly v minulosti firemní hity Brouk a Golf. „Elektromobily byly až doposud pouze okrajovou záležitostí, tento model je ale přivede z okraje do středu společnosti a učiní je dostupnými pro každého,“ říká Diess.

Se stejným poselstvím letos do Frankfurtu přijela většina světových automobilek, které pod tlakem zpřísňujících se emisních pravidel uvádějí na trh stále více elektrických a hybridních vozů s nízkými či nulovými emisemi, aby tím vyvážily své „špinavější“ benzinové a dieselové modely a…

↓ INZERCE

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc