/ super bowl
Americký rapper Jay-Z a jeho obchodní společnost Roc Nation podepsala kontrakt s NFL. V praxi to znamená, že Jay-Z se stává hlavním hudebním stratégem ostře sledované ligy amerického fotbalu a bude mít na starosti i výběr umělců, kteří vystoupí v poločase finále Super Bowlu, tradičně globálně nejsledovanější televizní události. Kontrakt je překvapivý minimálně v tom, že Jay-Z dlouhodobě vyjadřuje solidaritu s Colinem Kaepernickem. Hráčem, který na protest proti policejnímu násilí na afroamerické populaci poklekl při americké hymně. I z toho důvodu odmítl loni Jay-Z na Super Bowlu vystoupit. Současné partnerství signalizuje, že NFL má značný zájem na vylepšení své image. „NFL je obrovská platforma a musí být otevřená všem,“ uvedl Jay-Z pro The New York Times. „Je tu znát chuť pustit se do změn, které by mohly vést k lepšímu.“
TUR
/ festival
Osmnáctihodinový maraton hudby, světové a české premiéry, opera Mortona Feldmana i hudba pro Harley Davidson. To jsou jen některá z lákadel, jež slibuje jubilejní desáté vydání bienále Ostravské dny, které se uskuteční od 22. do 31. srpna. Akce založená a vytrvale vedená uměleckým ředitelem, skladatelem a dirigentem Petrem Kotíkem umístila Ostravu na mapu významných metropolí soudobé hudby a díky unikátní atmosféře tu dochází k podnětným setkáním napříč generacemi hudebníků, skladatelů i publika. Náročný program se chystá na noc z 23. na 24. srpna, kdy na čtyřech scénách…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu