Pokud bychom hledali nejvýraznější stopu loňského roku na českém internetu pohledem výsledků naší ankety Křišťálová Lupa, byla by to nejspíše rýha, kterou na českém mediálním trhu vytrvale prohlubuje Seznam se svým videoobsahem. V tuzemských podmínkách jde o mimořádnou sérii dobré původní produkce, umožňující Seznamu přeměnu z čistě technologické firmy na mediální dům.
Seznam byl v této strategii pozoruhodně úspěšný. Jednotlivé pořady mívají stovky tisíc přehrání – jeden z dílů Kazmovy One Man Show si dokonce sáhl na čtyři miliony. To už opravňuje k odvaze zkusit to skutečně ve velkém a vkročit na území, které pro Seznam bude znamenat opravdovou revoluci.
Seznam vyzývá klasické televize na souboj založením vlastního televizního kanálu a slibuje tak klání, jaké tu dlouho nebylo. Vyrábět obsah pro nepřetržité vysílání a rvát se o koláče sledovanosti je pro internetového lídra úplně nový úkol. Inzertních peněz je v televizním prostředí pořád víc než na internetu, a tak by se úspěch vyplatil.
Není však zaručen. Seznam se tentokrát nebude moci opřít o legendární sílu své titulní strany, která dokáže prodat prakticky cokoli. Dosud vyráběl pořady rychle a levně, strategie efektivity ale může narazit na limity dané vyššími nároky televize na produkční kvalitu (i když existence televizí Šlágr a Barrandov vzbuzuje otázku, zda něco jako „vyšší nároky televize“ skutečně existuje). Nově se také Seznam dostane pod větší zákonnou regulaci, takže klasické Blaníkovy…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu