Boj o třešeň
Čeští vývojáři z úspěšného studia Amanita Design vydávají interaktivní grotesku Chuchel
Současná česká kulturní produkce až na výjimky nesbírá ve světě příliš ohlasů, ale v jedné oblasti se místním tvůrcům daří výborně. České počítačové hry v posledních letech pravidelně slaví nebývalý kritický i komerční úspěch. Střílečky ARMA nebo kamionového Euro Truck Simulatoru 2 se prodávají miliony kusů. Letos v únoru se k herním hitům zařadilo i středověké Kingdom Come: Deliverance od pražských vývojářů Warhorse Studios. A teď se o pozornost hráčů na celém světě uchází další novinka: interaktivní groteska Chuchel od studia Amanita Design, které patří k vůbec nejúspěšnějším co do prodejů i kreativity.
Specialitou Amanity a jejího zakladatele Jakuba Dvorského jsou adventury – interaktivní příběhy, ve kterých hráč ovládající počítačového hrdinu řeší logické úkoly a hádanky. Od konkurence se Amanita odlišuje unikátním výtvarným i hudebním zpracováním svých her. „Vycházíme z tradice českého animovaného filmu,“ říká Dvorský, podle kterého Amanita zaměstnává hned několik vystudovaných animátorů – filmařů. Na hudební stránce her pak spolupracuje s českým hudebníkem Floexem nebo skupinou DVA. Tu v zahraničí proslavil soundtrack ke hře Botanicula a složila hudbu i pro nový Chuchel.
Amanita zabodovala i dalšími tituly: trilogií Samorost a vůbec nejúspěšnějším Machinariem – hrou se zamilovaným robůtkem v hlavní roli, jíž se včetně…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu