HateFree Culture pokračuje
Jan Chvojka vykročil vstříc veřejnému mínění, ale státní kampaň proti nenávisti pojede dál

Ministr pro lidská práva minulé pondělí oznámil na svém facebookovém účtu, že vládní projekt HateFree Culture už nebude pokračovat. Média zahltily titulky o konci kampaně, s jejíž pomocí se kabinet v posledních třech letech pokoušel tlumit nenávist na internetu i ve skutečném životě k menšinám a obecně lidem na okraji společnosti.
Již v úterý ale ministr Jan Chvojka svá slova zmírnil: „Včera to nebylo podáváno úplně korektně. Je to trochu jinak,“ píše v esemesce Respektu. A upřesňuje, že ohlášená stopka k 1. květnu souvisí s koncem financování kampaně z tzv. Norských fondů a že jde jen o jednu etapu. Lidé najatí na tlumení vášní a obav z „jinakosti“ a na uvádění hoaxů a manipulativních dezinformací na pravou míru budou pokračovat minimálně do konce roku. Podmínkou pro poskytnutí peněz z fondu (jde o balík, který založilo blahobytné Norsko, aby pomohlo chudším evropským státům) totiž byla „udržitelnost projektu“, tedy to, že stát o službu skutečně stojí a zachová ji nějaký čas i po ukončení tříletého „norského“ financování.


Náklady na celý projekt jsou z hlediska státního rozpočtu kapka v moři.
Kampaň začala v roce 2014, dosud stála osm milionů plus deset milionů za vysílací časy v televizích a rádiích a za inzertní plochy (osmdesát procent platily Norské fondy, zbytek český stát) a její součástí byly vedle známé růžové samolepky především plakáty, inzeráty, veřejné debaty a spoty. Norské fondy mají zájem v placení kampaně opět…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu