Útok na sluch i zrak
Audiovizuální festival Lunchmeat přiváží špičku současné elektronické scény
Ještě než byla hudba dostupná z internetu, chodil do pražské půjčovny za obchodním domem Kotva a nosil si odtamtud cédéčka s elektronickou hudbou, kterou nutil známým. Museli ji poslouchat, i když se jim zrovna nechtělo. S trochou licence by se dalo říci, že to je praxe, v níž se Jakub Pešek postupně stal profesionálem. Dnes je hlavním dramaturgem a šéfem úspěšného festivalu Lunchmeat, který ve svém osmém ročníku nabízí průřez špičkou aktuální elektroniky ve spojení s projekcemi nebo světelnou show. Co začalo jako průkopnický podnik tvořený skupinkou tří nadšenců, kteří chtěli spojit intenzitu hudby se silným vizuálním zážitkem, je dnes výraznou akcí, o níž vlivný německý server Electronic Beats napsal, že jde o „skrytý klenot“ mezi festivaly.
Z programu letošního ročníku, který se odehraje 19.–21. října v pražském Veletržním paláci, je přitom cítit znatelná snaha vystoupit i z tohoto skrytého „stínu“. Dokládá to především účast zvučných jmen, jako je australský, na Islandu žijící skladatel Ben Frost, německá hvězda temně romantického techna Pantha du Prince, který pracuje s terénními nahrávkami, klasicky školená Laurel Halo či americká hudebnice Jlin, jejíž debut Dark Energy vyhlásil časopis Wire deskou roku 2015.


Po loňském úspěchu, kdy Lunchmeat ozvučil a rozsvítil gotické interiéry i zahradu Anežského kláštera, pokračuje také v dnes už silném globálním trendu, který představuje elektronickou hudbu etablovanou na stejnou úroveň se soudobou klasikou a…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu