Do práce na kole – ale pěšky
Praha přichází s dalším plánem, jak vyřešit svou dopravní situaci
Praha loni schválila zákaz vjezdu elektrických vozítek segway do centra, ale dlouho za to nemohla nikoho pokutovat, protože neměla v ulicích umístěné odpovídající dopravní značky. A když je konečně nechala vyrobit, segwaye vystřídaly elektrické koloběžky, jimiž pronajímatelé vozítek mezitím obměnili sortiment a na něž se zákaz nevztahuje. S odstupem dalších pár měsíců nyní hlavní město přichází s novým plánem. A doufá, že tentokrát už ho nepůjde obejít. Respektive objet: v určitých částech chce pro jistotu zakázat úplně všechny přepravní prostředky včetně jízdných kol.
Kdybychom chtěli být škodolibí, dalo by se vedení Prahy, vzhledem k dlouhodobé neschopnosti řešit dopravní situaci v centru, podezřívat, že z něj jednou vyžene i chodce. Ale zůstaňme raději v přítomnosti. I ta je totiž dost šílená. Stejná radnice, která se chlubí zapojením do kampaně Do práce na kole, souběžně hodlá zavřít některé z páteřních cest pro cyklisty v době mezi desátou ranní a šestou večerní. Čili v čase, kdy nemálo Pražanů kolo využívá právě pro cesty do zaměstnání a zpět domů. Nahradit je hodlá objízdnými trasami, které cyklisty z celkem bezpečných zón zavedou mezi auta a tramvaje. Když tedy nebudou chtít svůj prostředek stovkami penalizovaných metrů tlačit.
Je pravda, že situace s turistickým hitem v podobě půjčovaných vozítek je mnohde neúnosná. Cílem je v tomto případě hlavně zábava provázená soustavným vychloubáním se majitelů, jak rychle a jak krkolomně mohou jezdit, takže se na…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu