Rychle a zběsile do chlapáckého světa
Odkud se bere popularita filmové závodní série
Rychle a zběsile si zaslouží vyhrát Oscara,“ řekl před dvěma lety herec Vin Diesel při uvedení sedmého pokračování automobilové ságy, jíž je hlavní hvězdou. Prohlášení pak zopakoval u Rychle a zběsile 8, které tento týden vstupuje do českých kin. A v obou případech k sobě přitáhl nebývalý údiv amerických médií i filmových serverů. Server Slashfilm Diesela rovnou nazval „lékařsky potvrzeným bláznem“, protože používá slova Rychle a zběsile a Oscar v jedné větě.
Reakce médií i strážců „oscarové kvality“ odrážejí hanlivou pověst, kterou u nich franšíza s kořeny v roce 2001 má. Je synonymem absurdních filmů bez valné hodnoty s rychlými auty a nulovým dějem. Nárokování Oscara má ale jistou logiku. Hollywood by podle Diesela měl stejně jako v minulosti oceňovat filmy, které jsou páteří průmyslu. Což pro sérii, jež se řadí k ekonomicky nejúspěšnějším spolu se Star Wars a Harrym Potterem, platí bezezbytku. Z Rychle a zběsile se k nevěřícnému úžasu elit stal fenomén oslovující publikum, na jehož existenci se zapomíná.
Tátové od rodin
Filmy ze série Rychle a zběsile (The Fast and the Furious) jsou na tom podobně jako biblické eposy. Snímky vyrobené nezávislými společnostmi hlavně pro takzvaný biblický pás – tedy americké státy od Texasu po Louisianu s výrazným zastoupením ortodoxních křesťanů – představují obrovský byznys s nevalnou pověstí a publikem pod rozlišovací schopností většiny kritiků. Za Rychle a…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu