Nejvýraznější změnou v dlouhodobém výzkumu je úbytek žen, které nechodí nikam – z 32 procent v roce 2004 se tato skupina snížila na 20 procent žen. „Týká se to všech žen, ale nejvýrazněji je úbytek žen, které nechodí vůbec nikam, znát u ročníků nad 45 let,“ říká analytik Centra pro výzkum veřejného mínění Jiří Vinopal.
U žen lze sledovat i změnu ve struktuře nápojů: v letech 2006–2011 nahradila část z nich studené nealkoholické nápoje pivem a zvyšuje se i obliba teplých nealkoholických nápojů, což souvisí s rostoucím příklonem ke kavárnám. U mužů se nic nemění, pořád vede pivo.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc