Pojďme si stoupnout do fronty. Občas to bez ní prostě nejde, zvlášť pokud chce člověk získat něco, co je stejně nedostupné jako nepotřebné. Momentálně jsou to brýle Spectacles, na které se stojí fronta v řádu hodin – takže než budeme na konci, máme dost času na pár zajímavostí.
Nejprve Spectacles. Vypadají a fungují jako normální sluneční brýle. Plus natáčejí video. Záběr ovšem trvá jen deset vteřin a lze ho použít jediným způsobem – postovat ho na sociální síť Snapchat. Firma brýle představila na začátku listopadu, stojí sto třicet dolarů a chce je mít sto deset ze sta mileniálů.
Protože všichni milují Snapchat. Tedy sociální síť, kde se postují zprávy, fotky a krátká videa, která ovšem do deseti vteřin zmizí. Fotky a videa lze doplnit srdíčky a duhovými hvězdičkami. Nebo si obličej proměnit v obří chips, když má výrobce chipsů zrovna kampaň. Takže Snapchat je zřejmě nejroztomilejší sociální médium. „Jestliže Facebook a Twitter jsou nacpaná náměstí, místa demokracie včetně jejich nejdrsnějších a nejhnusnějších podob, Snapchat je hřiště za rohem, vyhrazené na blbnutí a zábavu,“ tak to vystihli v New Yorkeru. Ani Michelle Obama se nebojí být na Snapchatu legrační.
A teď ty fronty. Vytvořit frontu a vyrobit dojem nedostupnosti je na tom celém asi to nejsložitější. Zvláště v době, kdy je dostupné skoro všechno – sluneční brýle a kamery možná vůbec nejvíc. Spectacles na to šly zvlášť chytře. Nejprve samozřejmě budily očekávání. A jednoho dne stál na pláži automat.…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu