
Jogurt je superhrdina. Marketingoví pracovníci se shodují, že existují jen tři slova, která zabírají spolehlivě a za všech okolností: sleva, Hitler a jogurt. Jogurt je zároveň jedno z nejzdravějších slov – řadí se hned za bio a vícezrnný. Má prostě cestu ke spotřebiteli otevřenou – do srdce i do střev, zaplavených čistým dobrem probiotických kultur.
Zmrzlina to má těžší. Je plná cukru, barviv a aromat, takže lidem chutná, ba ji milují, zároveň však vědí, že jim nesvědčí – je to tedy hříšný vztah plný pocitů viny a výmluv. A tak není divu, že byl povolán superhero jogurt. Svěží, zdravý, atraktivní, přišel, aby zmrzlinu vystřídal. A ve variantě froyo (podle frozen yoghurt, zmražený jogurt) dobývá trhy. Nejdřív americké, pak evropské. Na většině z nich podle dostupných čísel zmrzlina stagnuje a jogurt stoupá – v letošním horkém létě raketově. Už i v Česku se specializované jogurterie rozmnožily jako lactobacillus. A kdo to nekouká z mrazáku v supermarketu? Prima Mrož Jogurt. Nový Batman. Kuk.


Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu