
Jízlivé dopisy
Asi nebude mnoho novinářů, kteří mají rádi tu chvíli, kdy otevřou poštu a tam na ně vykoukne jízlivý dopis čtenářů s výčitkou, co že to zase „novinářský nedouk“ nevěděl a popletl. Nemilujeme to ani my v Respektu. Naštěstí nám dochází, že tahle jízlivost a ochota upozorňovat na chyby dělá i náš časopis lepším. Takže díky za opravy i přesvědčení, že „nedoukům“ navzdory stojí za to Respekt číst.


Češi rádi bouře
„Slováci se bouří,“ uvedl titulkem iDNES.cz svůj text o další reklamě, která zesměšňuje lidi sousedního státu. Jen po Polácích přišli na řadu Slováci. Ve skutečnosti se nikdo nebouřil, slovenské servery jen o „počinu“ na zdejším reklamním trhu informovaly. Nicméně epizoda ukázala, v jaké vzorné součinnosti se podobné emoce roztáčejí. Někdo natočí rádoby „urážlivou“ reklamu, nedočkaví novináři ohlásí „bouření se“ a událost je na světě. Ta se pak šíří po sociálních sítích, tím pádem o ní píší další články, ty se dál sdílejí atd. – a národnostní konflikt je na světě. Spokojena jsou média i zadavatel reklamy. Zajímavé ale je, že Češi si v téhle hře poslední dobou podezřele libují.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].