Vážné nemoci jsou docela cool. Tak proč je nevyužít v marketingu? Není to sice moc korektní, ale proč by mělo – v módě jde snad o něco jiného, o cool look, peníze a slávu. Studio módních návrhářů Depression sídlí v Singapuru a jsou jedni z těch, kdo by pro slávu udělali leccos. Což se jim vyplácí. Povšimli si už před několika lety, že nemoci prodávají, a tak své kolekce pojmenovávají třeba „Plastická chirurgie“, „Vrozené vady“ či „Mužská dysfunkce“ a každý rok se o nich píše v magazínech po celé globální vesnici. Minulý týden už zase.
Tentokrát vyvolalo pozdvižení tričko, které designéři navrhli pro mezinárodní řetězec Urban Outfitters. Celé je popsáno jedním slovem: depression depression depression depression. Urban Outfitters prodávají ovšem spousty triček, a všechny super mega cool, a tohohle by si zřejmě nikdo zvlášť nevšiml – dokud proti němu nezačaly protestovat různé organizace lidí trpících depresí. Nelíbilo se jim, že jejich nemoc slouží jako marketing pro hipsterské hadříky, ale nijak si nepomohly.
Urban Outfitters se totiž omluvili a stáhli tričko z prodeje – a tím to teprve začalo všechny zajímat. O designérech, prodejním řetězci a nekorektním triku se minulý týden psalo v prestižních novinách od Guardianu po Die Zeit, jakkoli tyto listy o tričkách většinou nepíší. Připomněly, že deprese…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu