Krocení divokého západu
Čínští komunisté usilují o hlubší integraci Tibetu do zbytku země
Když byla před osmi lety otevřena železniční trať z Golmudu do Lhasy, jednalo se o jeden z nejambicióznějších podniků svého druhu, o nějž se kdo pokusil. Výstavba železnice přišla na čtyři miliardy dolarů, 550 kilometrů kolejí leží na věčně zmrzlé půdě a trať vede až v pětitisícimetrové výšce, což ji činí nejvýše položenou železniční drahou na světě. Letos v září bude otevřen nový úsek, který trať prodlouží ze Lhasy do Š’-ka-ce a je první etapou dalšího plánu, jak provázat Tibet se zbytkem Číny.
↓ INZERCE



Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc