Pěvec stojí před vyprodaným sálem, otevírá ústa, avšak žádný tón z nich nevychází. Pro operní zpěváky je tato představa noční můrou. Německý tenor Jonas Kaufmann si to na počátku devadesátých let zažil na vlastní kůži hned dvakrát. Během angažmá v operním domě v Saarbrückenu mu selhal hlas a hrozilo, že se zpěvem nadobro skoncuje. Ovšem nový učitel, kterého v zoufalství vyhledal, mu ozřejmil, že potíže pramení z toho, že jde proti naturelu svého hlasu. A pomohl mu jej nalézt. Tak se zrodil pěvecký talent. Špička mezi současnými tenory a podle ohlasu médií důstojný dědic generace, již reprezentovali Pavarotti, Domingo a Carreras.
↓ INZERCE



Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc