
S Amerikou je něco špatně. Tímto vyhroceným tvrzením zahájil konferenci o hudebním trhu ve Spojených státech Will Welch, redaktor tamního časopisu GQ. Jeho slova zazněla minulý týden v rámci diskusních panelů, které v Barceloně provázejí konání předního festivalu Primavera Sound, a myslel tím třeba to, že Americe trvalo takřka dvacet let, než otevřela dveře mainstreamu elektronické hudbě. Zatímco starý kontinent si prožil devadesátá léta s Underworld, Prodigy nebo Chemical Brothers, byl to až Skrillex a Daft Punk, kdo v minulých sezonách dobyli zámoří. Stejně tak když britská kytarovka Arctic Monkeys v roce 2006 vydala doma své první album, strhla během prvního týdne na pultech rekord v kategorii nejrychleji se prodávající debut s číslem tři sta šedesát tisíc kusů. Ve Státech bylo o tu desku desetkrát méně zájemců.


Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu