Znáte Yummyho? Je mu kolem dvaceti a ví, co chce od života: luxus. Nebo aspoň něco jako. A tak má tablet Apple, plavky Speedo, džíny Burberry a trenýrky taky. Často je ovšem střídá, aby byly stále trendy. Jméno dostal letos zjara a každý o něm teď mluví. Je to totiž krasaveček a mladý sameček, yummy, young urban male, mladíček z města. A má před sebou velký úkol. Čeká se, že „zcela změní spotřebu luxusního zboží“. Asi o tom ani neví. Myslí totiž spíš na trendy a na trenky.
Náš Yummy není sám. Yummies jsou davy a vyrážejí na nákupy a skutečně už mění luxusním značkám tržby. Odhalila to marketingová studie, již si zpracovala banka HSBC a která je poprvé pojmenovala. Yummies podle ní nahradili yuppies. Staří dobří young urban professionals už dávno odjeli v landroveru kamsi na venkov, kde je to víc bio. Na město zapomněli a své byty se střešní terasou přepustili jiným. A to právě yummies.
Yuppies mívali dobrou práci, peníze a odpovídající věk. Yummies jsou mladší, jsou to převážně dvacátníci. Ale na své značkové věcičky si nějak naspoří. „Yummies chtějí svůj sociální status prezentovat v mladším věku než dřívější spotřebitelé,“ píše se ve studii banky HSBC. Výhodné nákupy hledají na internetu – internet a chytrý telefon jsou ostatně nejlepší přátelé chlapce jménem Yummy.
…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu