Sexuálně vyzývavá reklama má v Česku řadu vyznavačů a každý, kdo cestoval autem po jižních Čechách, potvrdí, že její nekorunovanou královnou je firma Pila Pasák. Billboardy lákají zákazníky na spoře oblečené modelky a slogany jako „vysoká škola hoblování“. Majitel Luboš Pasák na svůj kreativní koncept nedá dopustit.
Jak se zrodil nápad dělat firmě zrovna takovou reklamu?


Vymyslel jsem to já sám systémem pokus omyl. Před dvaceti lety jsem založil pilu, aniž bych měl s tímhle oborem nějaké zkušenosti. Podobné to bylo s propagací. Chtěl jsem mít nějakou reklamu, tak jsem zkoušel všelicos. Oslovil jsem místní reklamní agenturu a ta přišla s nápadem klečící modelky na řezivu, jak ho pomocí fonendoskopu vyšetřuje. K tomu agentura vymyslela slogan „naprosto zdravé řezivo“. Hned první reakce ukázaly, že šlo o trefu do černého.
Jaké byly?
Jednoznačně pozitivní. Když k nám přicházeli zákazníci, bylo podle jejich reakcí vidět, že nás znají právě díky téhle reklamě a že se jim líbí. Později o ní začaly psát časopisy. Každý rok máme sice jen několik billboardů, ale podél hlavních silnic, kudy v létě cestuje k moři polovina národa. Vyrábíme i malé kalendáře a ročně jich rozdáme čtyři tisíce. Jméno naší firmy se dostalo pod kůži lidem v celé republice.
Vaše firma ovšem také dostala anticenu nazvanou Sexistické prasátečko.
Za to jsem moc rád. Je to prostě další kanál, kterým se šíří povědomí o naší firmě.
Dobře, ale nemáte vůbec žádné pochybnosti o tom, že ženy zobrazujete jako sexuální materiál? Na Západě by to už bylo naprosté faux pas.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu