0:00
0:00
Od věci24. 2. 20134 minuty

Lidem se řezivo líbí

80 R09 jaros
Autor: Respekt

Sexuálně vyzývavá reklama má v Česku řadu vyznavačů a každý, kdo cestoval autem po jižních Čechách, potvrdí, že její nekorunovanou královnou je firma Pila Pasák. Billboardy lákají zákazníky na spoře oblečené modelky a slogany jako „vysoká škola hoblování“. Majitel Luboš Pasák na svůj kreativní koncept nedá dopustit.

Jak se zrodil nápad dělat firmě zrovna takovou reklamu?

↓ INZERCE

Vymyslel jsem to já sám systémem pokus omyl. Před dvaceti lety jsem založil pilu, aniž bych měl s tímhle oborem nějaké zkušenosti. Podobné to bylo s propagací. Chtěl jsem mít nějakou reklamu, tak jsem zkoušel všelicos. Oslovil jsem místní reklamní agenturu a ta přišla s nápadem klečící modelky na řezivu, jak ho pomocí fonendoskopu vyšetřuje. K tomu agentura vymyslela slogan „naprosto zdravé řezivo“. Hned první reakce ukázaly, že šlo o trefu do černého.

Jaké byly?

Jednoznačně pozitivní. Když k nám přicházeli zákazníci, bylo podle jejich reakcí vidět, že nás znají právě díky téhle reklamě a že se jim líbí. Později o ní začaly psát časopisy. Každý rok máme sice jen několik billboardů, ale podél hlavních silnic, kudy v létě cestuje k moři polovina národa. Vyrábíme i malé kalendáře a ročně jich rozdáme čtyři tisíce. Jméno naší firmy se dostalo pod kůži lidem v celé republice.

Vaše firma ovšem také dostala anticenu nazvanou Sexistické prasátečko.

Za to jsem moc rád. Je to prostě další kanál, kterým se šíří povědomí o naší firmě.

Dobře, ale nemáte vůbec žádné pochybnosti o tom, že ženy zobrazujete jako sexuální materiál? Na Západě by to už bylo naprosté faux pas.

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc