Postava bodrého vousatého chlapíka v červeném kožíšku s pytlem na zádech se poprvé objevila ve třicátých letech minulého století v USA v reklamní kampani firmy Coca–Cola. Od té doby Santa s většími či menšími úspěchy proniká na Vánoce do domácností na celém světě. O tom, zda se daří ve zdejších končinách před importovaným Santou chránit domácího Ježíška, jsme hovořili s Davidem Königem (43) z hnutí Antisanta.cz.
↓ INZERCE
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc
Mohlo by vás zajímat
Když máte pocit, že se v životě jen plácáte, možná je čas vyrazit za dobrodružstvím
Arthur C. Brooks, The Atlantic•20. 11. 2024