0:00
0:00
Kultura10. 11. 20133 minuty

Nebýt jako televize

Tvůrčí chaos a programátorské algoritmy. (Hudební ceny YouTube)
Autor: Globe Media /  Reuters

Že se internet chce a může chovat jinak než klasické televize, tu čišelo z každé minuty. První ročník Hudebních cen YouTube, které videoportál číslo jedna rozdával předminulou neděli, by se dal charakterizovat jako spojení tvůrčího chaosu a programátorských algoritmů. Sázkou na improvizaci se YouTube vymezil proti secvičeným televizním podívaným, jako jsou Grammy či videoceny MTV. Pod hravou slupkou se však skrývají ambice. Server – který pro dvě třetiny teenagerů na světě představuje první místo, kde se potkávají s novými písněmi – dal cenami najevo, že se hodlá stát silnějším hráčem na poli hudebního byznysu.

↓ INZERCE

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc